12 iunie 2006

Lecţia de integrare: le rendez-vous

Scriu aceste cuvinte direct de la bordul noului meu Falcon 2000DX. Tocmai am ordonat însoţitoarei de bord pe care am angajat-o în urma unui concurs care includea şi proba în costum de baie un delicios bigmec cu cartofi prăjiţi, preparat după toate regulile artei. Mirosul suav de ulei rînced se răspîndeşte aşadar delicat prin circuitul de aer condiţionat al aparatului. Bulele fine de gaz se sparg într-un curcubeu multicolor la suprafaţa paharului din carton de cola în lumina piezişă a soarelui de amiază, aflat cam în direcţia opusă insulei Tristan da Cunha. Toate acestea mă teleportează cu eficacitate de madlenă în atmosfera unui macdou parizian renumit pentru fineţea mîncărurilor din meniu şi calitatea semnalului wi-fi.

Dar vai! Nu se poate! Iar am uitat despre ce vroiam să vorbesc, adică despre instituţia rendez-vous-ului. Eu am găsit următoarele reguli:
- la un rendez-vous se întîrzie obligatoriu
- dacă e un rendez-vous privat, de exemplu cînd sînteţi invitat la cină, întîrzierea va fi de cel puţin 30 de minute. Îmi amintesc aici de faţa făcută de nişte prieteni francezi în momentul în care austriecii invitaţi au sunat la uşă fix în secunda în care s-a făcut ora exactă. Obligatoriu întîrzierea va fi semnalată printr-un apel telefonic de pe mobil în care vă veţi anunţa gazdele că sînteţi într-un ambuteiaj monstru dar că ajungeţi în cinci minute deşi nu aţi plecat încă de acasă. Ca o reflexie adiacentă, cred că mobilul este folosit cam în 90% din cazuri pentru semnalarea unor întîrzieri.
- daca rendez-vous-ul este în interes de serviciu, de exemplu pentru o şedinţă, sînteţi obligat să întîrziaţi cam un sfert de oră. Vă veţi face apariţia în sala de şedinţă neapărat vorbind la celular. Convorbirea va continua cel puţin zece minute după, iar scuze nu veţi schiţa decît dacă participanţii care vă aşteaptă deja sînt strict mai mari în grad măcar cu două nivele decît dumneavoastră. Pe timpul şedinţei, telefonul se lasă pe masă cu vibratorul activat şi nu veţi răspunde la nici un apel din cele cinci pe care le veţi primi din respect pentru participanţi, dar asta deja este în afara subiectului.
- dacă aveţi rendez-vous la doctor, cu toate eforturile depuse, oricum veţi întîrzia. Veţi primi astfel o remarcă politicoasă, dar incisivă, din partea doctorului. Dacă prin absurd veţi ajunge la timp, ceea ce este totuşi imposibil, atunci doctorul va apărea după 15-20 de minute de pe drumuri pentru că a avut consultaţii la spital.
- dacă aţi luat rendez-vous cu cineva prin telefon şi acel cineva trebuia să vă confirme întîlnirea prin e-mail ca să vă dea exact adresa, emailul nu va ajunge niciodată la dumneavoastră pentru că fie a fost notat greşit, de exemplu agmail în loc de gmail, fie pur şi simplu nu a plecat niciodată de la expeditor.
- dacă aveţi rendez-vous pentru un interviu de angajare pentru care vi s-a promis un e-mail de confirmare cu adresa şi locul exacte deşi aţi notat totul bine la telefon pentru că au fost repetate de trei ori, întîlnirea fiind 100% sigură şi n-aţi primit totuşi e-mailul, atunci cînd vă veţi prezenta la interviu nu vă va aştepta nimeni, pe motiv că rendez-vous-ul nu a fost confirmat, în consecinţă a fost anulat.

Dar iată că m-am luat cu vorba şi nici n-am observat că a venit şi cafeaua, lungă, slabă, într-o cană mare şi cu trei plicuri de zahăr, exact aşa cum îmi place mie. Mai am puţin şi ajung la Buenos Aires, unde am un rendez-vous.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu