03 iunie 2010

Foaie verde bob de rouă

Astă noapte aud pe cineva cum se strecura pîș pîș în spatele ușilor shoji, frumos pictate cu tigri vînînd cocostîrci într-o pădure de bambus.

Deschid ochii și îmi spun:
- Măi să fie, dacă-i o ninjă?

Trag ușurel sabia de sub cap, mă strecor înspre peretele translucid și dintr-o singură mișcare spintec hîrtia și umbra de după ea.

Dintr-un nor de pene, apare capul kikusanei de serviciu:
- N-ați cerut Dvs o pernă suplimentară la recepție?
- Nu ....
- Vai, îmi pare rău, îmi pare rău, îmi pare rău, etc

Plecă în hohote de plîns, adusă din umeri, cu albul machiajului brăzdat de urmele lacrimilor și cu ghiozdanul kimonoului pleoștit.

Azi dimineață am aflat că și-a făcut seppukku.

7 comentarii:

fugusen spunea...

citat din codul bushido:

Samuraiul nu va refuza perna adusa in toiul noptii caci ploaia de jad risca sa vina pe nepregatite [...]

si-a facut sepucu la receptie sau in fata usii tale?

Jo Ilie spunea...

Așa cum știm de la Divertis, kikusanele își fac sepuku numai în prag.

Zdrîngu spunea...

Este clar că și-a făcut seppukku în prag, așa cum sublinia antecomentatoarea mea. În care prag? Dacă era în pragul meu, cred că au strîns totul pînă dimineaţa. Dar poate fi considerată prag șina pe care alunecă ușile shoji?

Cora_ spunea...

de roua... mi s-a rupt sabia-n doua... :)

Zdrîngu spunea...

Merge și așa, desigur :))

Dan spunea...

Cred ca era mai degraba în pragul disperarii!

Maria Camelia spunea...

Nu poti fi sigur ca este in pragul disperarii...

Trimiteți un comentariu