23 iulie 2010

Avem carne

Acum cîteva secole ne adusese cineva de la țară o găină vie.

Am ținut-o legată de picior cu o sfoară în balcon și i-am dat să mănînce cu multă dragoste pîine, grăunțe și alte delicatese. Găina mînca și plîngea. Am dezvoltat o prietenie duioasă și plină de înțelegere cu ea pînă a doua zi cînd a venit un vecin. A scos-o în fața blocului, a încercat diverse poziții pînă cînd a găsit-o pe cea bună: ținînd-o de cap cu o mînă și strîngînd-o între genunchi, i-a tăiat gîtul din vreo cinci mișcări precise cu un cuțit ținut în cealaltă mînă. Apoi am mîncat-o.

Ieri am fost în vizită la niște vecini. Cum mă mutam în grădină la ei de pe un picior pe altul cu o cupă de șampanie Franța în mînă - ce-i drept, arătam bine: un tip în bermude vorbind o franceză elevată, punctată mai de cîte un subjonctiv imperfect, mai de cîte un fait chier, cu paharul ținut delicat la nivelul obrazului în mîna dreaptă în timp ce își aranja frumoșii ochelari cu stînga, trădînd astfel un vădit interes în conversație - era să calc un melc care își găsise să treacă pe acolo. Tocmai se oprise  în timp ce își căuta drum prin gazon cu o corniță în pantoful meu negru din care ieșea ciorapul roz trei sferturi. Fiindcă am un suflet sensibil la suferințele animalelor, l-am luat de cochilie și am dat să îl pun la rădăcina unor bambuși care crescuseră cu vreo 10cm de cînd beam noi șampanie la umbra lor.

- Aaaaa, nu, dă-l încoace să-l omor că mănîncă bambușii, zice vecina.

Nu am putut lăsa să se petreacă o astfel de întîmplare, așa că l-am luat cu mine acasă. L-am dus pe balcon și i-am făcut un culcuș cu frunze uscate de la morcovii ce-i aveam în cămară. Am stat îndelung cu el, spunîndu-i cuvinte duioase și cîntîndu-i melc melc codobelc în timp ce ronțăia mulțumit frunzulițele pe care le testa în prealabil cu cornițele. Apoi m-am dus la bucătărie să pun o oală de apă la fiert ca să-l pregătesc pentru cină.

Cînd m-am întors în balcon, nu l-am mai găsit, fugise. În urma lui nu mai era decît o dîră lucioasă și fumegîndă de bale.

12 comentarii:

Costel spunea...

Si noi am avut o gaina legata similar in baie, dar cu melcul codobelc ne-ai dat gata :))

Zdrîngu spunea...

V-am dat gata?! Dar cîți Costeli sînteți? :)

Costel spunea...

De sfintii Ctin si Elena jumate din RO e beata, nu mai spun cite gaini sacrificate, in 5 pozitii :))

Dan spunea...

Da' cât ai stat în bucatarie? Fierbe greu apa la tine...

Zdrîngu spunea...

Pai jumatate de Ctin si Elena, alta jumatate de Florii, încă una la sf Vasile si cu voia dvs la sf Ilie care tocmai a fost.

Nu contează in cît timp fierbe apa, contează ca melcului a zbughit-o între timp, lasindu-mă dubitativ.

Dan spunea...

Pai aia-i ca melcii nu prea o zbughesc asa, cu una cu doua. O fi vreun melc scapat de la Turul Frantei, dopat.

Zdrîngu spunea...

Nu cred ca era dopat. Cred ca avea un motor hibrid in cochilie.

Cora_ spunea...

Nu i-o fi placand combinatia pantofi negri - ciorapi roz... are si melcul o limita, saracul... :))

Zdrîngu spunea...

Stiu si eu ce nu i-o fi placut ... Drept sa iti spun, combinatia asta a fost cistigatoare pina acum.

Costel spunea...

Combinatia asta a fost cistigatoare pentru doamna de la marketing. :)

Felicitari de sf Ilie!

Zdrîngu spunea...

Clar! Multumesc de sf Ilie.

Daca nu credeti ca melcii sint rapizi, priviti aici:
http://www.youtube.com/watch?v=_sKhCw4fATo

Cora_ spunea...

Nu stiu cat de castigatoare a fost combinatia, dar eu una il inteleg pe melcul ala. :)

Trimiteți un comentariu