07 aprilie 2006

Dintr-o extremă în alta

Azi la prînz a trebuit să ascult o jumătate de oră o prelegere despre depăşirea planului cincinal. Mulţumesc pe această cale responsabililor firmei, care au intuit într-un tîrziu că discursurile interminabile cu grafice crescătoare nu fac bine nimănui şi şi-au limitat prezentarea numai la lucrurile importante: am avut o producţie record de 70 000 de kilograme de cartofi la hectar, pe care îi vindem aproape pe toţi cu o creştere de cifră de afaceri pe 2005 de 12%. Rămîne totuşi un stoc de 5% de cartofi care stau şi putrezesc în birouri, ceea ce e acceptabil. În rest, totul e nasol, nu e marjă suficientă, cartoful nu s-ar vinde chiar la preţul dorit, că nu trebuie să precupeţim nici un efort, că trebuie să luptăm continuu pentru depăşirea planului, mai puneţi mîna şi munciţi băi etc. Numai lucruri normale.

După discursuri, avalanşa de întrebări venita din partea publicului a conţinut doar una singură şi care nu era nicidecum în raport cu cele povestite în prezentarea pauărpoint. Acesta este un semn bun, înseamnă că lumea e relaxată, că lucrurile merg intr-adevăr bine, dar mai ales că cetăţenii prezenţi erau înfometaţi.

Nu şi însetaţi, căci la masă, cumătrul R. nu bea că are resorturi în artere, cutare nu bea că are o şedinţă la ora 14, altul că e musulman, unul că nu bea decît cola dar că se mulţumeşte şi cu apă minerală de data asta iar cineva că are de condus automobilul. Astfel, iată-mă în situaţia ingrată de a lăsa sticla de bordo aproape plină, după doar două pahare, ceea ce este totuşi mai mult faţă de cantitatea la care am avut dreptul ieri. Instinctul de conservare fiind puternic, n-am vrut să risc ca superiorul ierarhic - amatorul de cola - să mă ia drept un beţiv, aşa că a trebuit să mă justific spunînd că gigot d'agneau-l din farfurie se află într-o relaţie conjugală de excepţie cu acest minunat vin ieşit din truda şi savoir-faire-ul viticultorului bordelais al cărui nume era scris pe sticlă.

La desert am avut fondant au chocolat avec sa crème aux pistaches şi, evident, un espresso.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu