23 noiembrie 2021

Studiourile Mosfilm

Am văzut de curînd niște filme sovietice pe una din multiplele platforme de scurgere. Își mai aduce aminte cineva de "Mîna cu briliante"? Apoi am cedat insistențelor și mi-am luat abonament la Neftlics. Nimeni nu-i perfect ...

Așa că stau nopțile și mă uit la porcării, unele chiar pe derulare rapidă (1,25x sau chiar 1,5x, în funcție de porcăria la care mă uit).

La un moment dat am nimerit peste un film românesc. După care, am văzut altul, apoi altul. Am făcut o căutare avansată și am găsit în total 42. Dar cînd s-au făcut atîtea filme românești?

Bineînțeles că sînt acolo și clasicele filme mizerabiliste mult premiate cu care ne-am obișnuit deja. 

Și totuși, ce s-a întîmplat? Au început și ai noștri să mai spună cîte o poveste normală, fără pretenții metafizice, în care să nu fie vorba de regimul comunist?! În care să se audă ceva mai bine?! În care să fie actori frumoși care vorbesc cît de cît normal?! Bine, sînt niște porcărioare înfiorătoare, cu scenariu care patinează sever, cu mulți timpi morți și momente patetice. 

Dar recunosc că îmi plac așa de mult, ceva deosebit! Față de porcăriile echivalente amerloce, astea chiar mă fac să mai și rîd, mare minune!

3 comentarii:

lektor spunea...

Mai nou m-am uitat la filme cu Louis de Funes pe Netflix. Nostalgie, coane, nostalgie..

https://www.youtube.com/watch?v=eduFPKkChCc

Sper ca lincul sa nu må bage la mititica.

Zdrîngu spunea...

Da' pe asta il stiai?
https://www.youtube.com/watch?v=LQi2vLlporA


M-am uitat la un film romanesc aseara, unul in care nu se intimpla nimic, cu un mos care avea o Dacia 1300 si colectiona timbre. Desi am ris cu lacrimi mai tot timpul, m-a apucat o depresie dupa ce l-am vazut, nici acum nu mi-a trecut. E grav?

lektor spunea...

e delisiø, vorba ceea:)

Trimiteți un comentariu