27 aprilie 2010

Antifurt

De cînd doamna de la marketing - care încă nu mi-a înapoiat cheia! - a remarcat că sîrma cu care obișnuiam să îmi leg bicicleta e cam subțire și deci nesigură și că ei i-au furat déjà hoții o bicicletă chiar acolo, am început să mă trezesc în fiecare noapte de cîteva ori lac de sudoare, visînd că cineva mi-a furat bicicleta parcată cuminte în fața zgîrie-nori-ului în timp ce eu eram în ședință, jucîndu-mă cu aifonul. Întrucît somnul bun e sănătate curată și întrucît nu merită să îți strici sănătatea din cauza unor vorbe aruncate în vînt de către ne(re)cunoscători, am decis să tai răul de la rădăcină și să investesc în artilerie grea. Mi-am cumpărat așadar un lanț antifurt cu factor de protecție maxim, pentru "medii ostile", la 24 neuro 90. De fapt nu e chiar un lanț în sensul clasic al cuvîntului, are o structură tubulară formată din segmente cu o lungime de aproximativ 2 cm, ceea ce îi conferă o oarecare flexibilitate, păstrîndu-i totodată rezistența. Se poate tăia doar cu un aparat mai puternic sau egal de puternic cu un fierăstrău electric, că așa arăta desenul sugestiv de pe eticheta pe care am aruncat-o de îndată ce am ieșit din magazin. Cum nu posed utilaje de acest tip, am lăsat o cheie la loc sigur acasă în timp ce port cealaltă cheie cu mine agățată de gît. Lanțul este așa de masiv încît greutatea bicicletei sporește cu 30 de procente, avînd astfel rol de lest și deci ameliorîndu-mi stabilitatea atunci cînd cobor în forță pasarela bătută de vînt de pe bulevardul circular. Cînd urc aceeași pasarelă, este puțin mai dificil, faptul că sînt bine lestat nefiindu-mi de foarte mare ajutor, dimpotrivă. În același timp, lanțul, fiind foarte gros, acesta constituie un avantaj atunci cînd bicicleta stă legată printre hoții de biciclete care mișună ca furnicile în iarbă, dar și un dezavantaj minor, creîndu-mi anumite dificultăți atunci cînd încerc să îl rulez ca să îl agăț de bicicletă pe post de lest, cum s-a văzut mai înainte. Cel mai bine am reușit cu mare dificultate să îi dau o formă de 8 în ochiurile căruia am introdus ghidonul, respectiv țeava șelei, ceea ce mă jenează la pedalat, în scurt timp cred că pantalonii de costum vor fi roși în interior pe coapse, aproape de genunchi. Altă posibilitate pe care am găsit-o a fost să îi dau o formă de dublu O, formă la care lanțul pare mai receptiv, prin gaura căruia trece partea din față a ghidonului, astfel încît actul pedalării, deși nu mai este jenat iar pantalonii protejați de interacțiuni mecanice nedorite, se face în zgomot de talangă la gîtul unei vaci ce se întoarce de la păscut, adăugînd astfel o latură sămănătoristă ansamblului.

Am încercat și alte soluții, însă niciuna nu s-a dovedit mai satisfăcătoare decît cele de mai sus. În schimb, am remarcat că mulți dintre cetățenii sportivi care părăsesc locul de muncă pe bicicletă lasă lanțul antifurt legat de rastel peste noapte, atunci cînd sper să am un somn liniștit și sănătos.

25 de comentarii:

oana spunea...

awesome :)))

Costel spunea...

Cu noul lant se mai poate agata si vreo alta doamna de la market-ing?
Sau nu-i asa de flexibil.

Zdrîngu spunea...

Nu cred ca e o problema de flexibilitate. As zice, daca permiteti, ca e o problema de lungime.

Dan spunea...

Problema este ce se întâmpla când vei da si cheia asta Doamnei. Sau poate chiar ea este locul sigur unde ai pus-o pe a doua...

Zdrîngu spunea...

La care Doamna te referi?
Si de ce ar fi o problema?

Dan spunea...

De la marketing, doar despre ea vorbim aici, n-ar fi iesclus ca doar i-ai mai dat una. Iar proglema ieste ca ramâi fara nicio cheie, daca prima este "pusa bine". Doar dac-o fi chiar la ea, ma-ntelegi?

Cora_ spunea...

Dan, eu nu te'nteleg... nu ca ar conta. :)
Dnul Zdrangu, aveti talent la povestit, nu gluma... am ras cu lacrimi. Cate kg cantareste lantul? Ca bicicleta presupun ca e destul de usoara... :)

Zdrîngu spunea...

Mi-e cam rusine, ceva se leagă dar încă nu e clar totul.

Lantul nu l-am cintarit intrucit e greu de carat pina sus si degeaba l-as cara, pentru ca nu am decit un cintar de persoane, destul de nepractic pentr astfel de treburi de finete.
In plus, dacă îl iau sa-l cintarrsc, cu ce mai sta legată bicicleta?

Costel spunea...

cintar de persoane ... se poate folosi diferential. Te cintaresti cu si fara lant. Cu grija sa nu ramii ancorat :))

Zdrîngu spunea...

Exista riscul sa mă ia vintul atunci cind mă cintaresc fără lanţ.

Dan spunea...

Vezi Cora ca la el începe sa se lege? Si nu cu lantul... In orice caz nu cu ala de la bicla... Ia vezi ce scrie la mine pe blog la "Despre mine"! Toti trecem prin asta, important e sa ramânem calmi...

Dan spunea...

Bai frate ce jos si oblic zboara avionul asta de mai jos! De fiecare data când intru aici ma ia cu ameteli! Peste ezact o saptamâna zbor si eu...

Zdrîngu spunea...

Eu zbor peste exact o ora.

Costel spunea...

Deci esti la un internet cafe de pe aeroport :))

Zdrîngu spunea...

Nu, sunt într-un tren blocat într-o gara.

Costel spunea...

Dolhasca?

Zdrîngu spunea...

Nu, Dornesti.

Cora_ spunea...

Dan, ce trebuia sa vad in profil, ca tot nu m-am prins? In general pricep repede, mai ales daca-mi explici de multe ori... :)

Dan spunea...

Cora, vorbeam cu un amic psy despre Sarko si Carla. Si spunea ca daca o Doamna pune ochii pe un Domn face în asa fel încât sa i se para (lui) ca el o alege de fapt, o cucereste dupa perpelelile si insomniile de rigoare si într-un final fericit ea accepta si traiesc fericiti pâna la adânci batrâneti. Asa si Doamna de la marketing, neajutorata, fara lant saraca la bicicleta, l-a facut pe bietul om sa investeasca (deocamdata material) dupa câteva nopti de îndoielei si insomnii într-un lant nou si mai cuprinzator, punându-si în pericol integritatea pantalonilor din dotare. Mai mult nu spun, ca se supara Domnul beleaua babei si iar pleaca.

Cora_ spunea...

Priceput. Nu citisem bine, de fapt citisem, dar neuronul dormea si intelesesem pe dos. Exact invers. Si ma mirasem. :)
D-nul Zdrangu pare sa-si fi luat lantul pe principiul romanesc "gros si sanatos", ca sa poata omul sa doarma linistit. Acum ca asta il ajuta sa-si faca "prieteni", foarte bine. :)
E suprinzator cum bicicleta ajuta la socializare, cred ca ma duc sa fac o tura. :)

Anonim spunea...

Oricum, mie mi-au furat bicicleta cu tot cu lanţul nemaipomenit taman în miez de târg spre ore surprinzător de pline de activitate. Aşa ca "Bicicletî legatî cu aţî şi somn dulce!" că cine are de-ţi pus gând rău, nu îţi pune gând bun, în virtutea sintagmei "iarna nu-i ca vara".

Monica spunea...

"adăugînd astfel o latură sămănătoristă ansamblului."

imi pare bine sa va cunosc, domnul meu, dar asa, sa ma faceti sa cad de pe scaun de ras?

Zdrîngu spunea...

Ce sa fac, samanatorismul e printre cele citeva lucruri care m-au marcat adinc in tinerete si care revin acum periodic.

Monica spunea...

m-am frământat, pe urmă, că nu-mi puteam imagina ce ar putea aduce poporanismul unei biciclete. sau păşunismul (talangă în loc de claxon)?

Zdrîngu spunea...

Poporanismul? Conditia taranului care merge cu bicicleta la cimp cu coasa agatata de ghidon.

Despre pășunism nu pot sa spun nimic, intrucit nu mi-a marcat tineretea in nici un fel, neinvatind nimic despre el la scoala. Am initilnit termenul in schimb la virsta adulta, pe niste bloguri pline de venin. Din cite s-ar parea, este o orientare culturala in societatea română din prezent. Cam greu de asociat cu o bicicleta, hm.

Trimiteți un comentariu