02 martie 2005

Atunci cînd trenul greşeşte drumul

Azi dimineaţă am aşteptat la Saint Lazare 20 min ca trenul să se urnească din loc, fără nici o explicaţie din partea SNCF. Asta în condiţiile în care alte dăţi, dacă un tren întîrzia 5 minute, deşi afişat pe toate panourile, peronul se umplea de agenţi SNCF gata să îţi ofere informaţii (inutile) despre întîrziere. Acum nu era afişat nicăieri nimic şi nici agenţii nu se treziseră încă.

Într-un tîrziu, trenul a plecat. După Gare du Nord, prinsese puţină viteză cînd ne-am dus toţi cu nasul înainte: frînă bruscă. Conductorul s-a gîndit atunci să ne anunţe:
"Din cauza unei greşeli de itinerariu, vom aştepta cîteva momente." Trecînd peste faptul că momentele astea au fost de fapt 10 minute, cum naiba să greşească trenul drumul?

Ajuns la destinaţie, după ce conductorul a anunţat conştiincios de mai multe ori în care staţii opreşte trenul, era să îmi rup gîtul pe peron din cauza stratului gros de gheaţă. Unde or fi disparut nisipul şi sarea care îmi murdăreau pantofii pe peroane de cîte ori temperatura cobora sub 5 grade? A naibii, să mai zică cineva că în Occident nu iţi murdăreşti pantofii!

Nu ştiu cum se face că probleme din astea apar tocmai înaintea grevelor, căci, aţi ghicit, mîine nu opreşte nici un tren în staţia mea, din motive de grevă.

7 comentarii:

Anonim spunea...

Titlu: Atunci cind omul gresete trenul si, implicit, drumul.

Mda, pare ciudata chestia asta cu trenul care greseste drumul. Nu stiu cum pare insa situatia cind omul greseste trenul. Si nu o data, ci de doua ori. Consecutiv. In aceeasi deplasare. In decurs de juma de ora. De parca prima eroare de tren n-a contat la invatarea lectiei cu necesara si minimala atentie la... mersul trenurilor. Cum se cheama asta? Perseverare diabolicum? Ceasu' rau? Karma proasta? Om cazut pe ginduri? Sau pur si simplu om cascat? Omul sint eu, iar intimplarea s-a petrecut saptamina trecuta. :) De alunecat pe gheata, n-am alunecat. Inca. :)
Ca sa nu-mi stric "imaginea" de tot, zic ca nu mi se intimpla des acest lucru, mi s-a mai intimplat o singura data inainte. Si, vorba aia, m-am dat cu trenul de nenumarate ori in viata mea. Mi s-a mai intimplat asadar, odata, in Bucuresti, cind, in loc sa urc intr-unul din trenurile spre Brasov, m-am urcat intr-unul spre Craiova sau asa ceva. Noroc ca m-am prins inainte de plecarea trenului, ceea ce n-a fost cazul saptamina trecuta. :)

Zdrîngu spunea...

Ei, acuma si mie mi s-a intimplat chiar zilele trecute sa ma urc din reflex in tren fara sa ma mai uit pe panou sa vad unde merge si sa ma trezesc la un moment dat ca nu mai recunosteam nici o statie :)

Anonim spunea...

Hei, multam pentru solidaritatea exprimata. Parca, stiind ca s-a mai intimplat si altora, nu mi se mai pare atit de... "foaie verde elefant, ce penibil ce jenant". :)

Zdrîngu spunea...

Eu nu sînt de acord cu versurile tale, pentru că ... au rimă. În plus, sînt pline de un sens care se potriveşte cu situaţia de care vorbim.

Eu as fi formulat altfel, ca de exemplu:
"foaie verde elefant, sticla de bere făcea fîsss"
Aşa da, mai seamănă a om. În plus, oamenii pot să caute sensuri liniştiţi. Alţii ar putea să admire frumuseţea sublimă a acestui haiku.

Pe de altă parte, recunosc că mă dau în vînt după "foaie verde elefant". O voi nota şi o voi folosi cînd va fi cazul, alături de altele, la fel de reuşite, cum ar fi: "foaie verde lapte acru" sau "foaie verde stîlp de fier".

Anonim spunea...

Ah, abia acum am vazut haiku-rile tale. Pe primul, ala cu laptele acru nu-l stiu, asa ca, rogu-te, zi-mi cum se termina. :) Iar pe-al doilea il stiam cu "foaie verde flori de stilp, ciinii se dadeau pe gheata" ori "foaie verde flori de stilp, apa curge-n beci"; la alegere. :) La tine cum se termina? Si mai era ala cu "frunza verde de susai, nu le ai si nu le ai", dar asta pun ramasag ca nu-ti place, ca are rima. :)

Zdrîngu spunea...

Extraordinar cum circula folclorul asta! Prin viu grai, nu altceva!
Exact cu apa in beci stiam si eu.
Iar aia cu lapte acru se termina cu "o sa fie si mai bine", lucru universal valabil de altfel.

Susai, susai... Imi aminteste de Filantropica lui Caranfil:
"Surisul fetei din tramvai
M-a fermecat definitiv
Am inc-o drama la activ
Exact ca domnul Ion Susai.
- Da' cine-i domnul Ion Susai?
- Un prieten de-al meu, nu-l stii."

Vlad spunea...

Foarte tare! :) Nu stiam ca de la Saint Lazare se poate ajunge in aceeasi parte in care poti ajunge luand trenul de la Gara de Nord... stiam doar ca in cazuri exceptionale RER A poate avea terminus la Saint Lazare (deci RER A da, nu RER B care poate avea terminus la Gare du Nord... dar cu SNCF orice e posibil... chiar si sa faca greva saptamani in sir (acum un an, cei de la... Saint Lazare, de-i adusesera pe oameni in ultimul hal de exasperare!...

Trimiteți un comentariu