29 martie 2005

Ce mai aduce poşta

Vinerea trecută am găsit în cutia poştală o scrisoare. Nu scria pe plic cine o trimisese, însă, după ce am deschis-o, mi-am dat seama că probabil era adresată fiecărui contribuabil din departament.
Departamentul este echivalentul judeţului la noi.
Scrisoarea conţinea patru pagini cu litere mărunte, pe o hîrtie lucioasă.
Pe prima pagină era o lungă introducere în care mi se spunea că expeditorul a ales să îmi scrie personal, pentru că este foarte grijuliu cu informarea cetăţenilor din departament şi că ne asigură de neprecupeţirea niciunui efort pentru bunastarea lor. Apoi, am aflat care este scopul scrisorii, şi anume prezentarea planului de acţiune al consiliului general al departamentului pe următorii cinci ani (hmmm, cincinal ceva?):
- consiliul general se angajează pentru facilitarea traiului cotidian al locuitorilor, prin gasirea de soluţii pentru garda copiilor şi pentru îngrijirea persoanelor în vîrstă sau handicapate
- consiliul general investeşte în cadrul nostru de viaţă: construirea de locuinţe sociale (3300 de locuinţe pe an pînă în 2010, adică cu 1500 mai mult decît în prezent), implicarea în dezvoltarea durabilă prin amenajarea de spaţii verzi, etc.
- consiliul general doreşte reîntoarcerea printre cei ce muncesc a beneficiarilor de RMI (un ajutor dat celor care nu au nici măcar şomaj) prin colaborarea cu firmele private, instaurarea unei prime de angajare de 1200 de euro şi a posibilităţii de a cumula pe mai multe luni RMI-ul cu salariul, evaluarea permanentă a situaţiei RMI-ştilor.
- consiliul general se angajează pentru reuşita şcolară prin dezvoltarea sistemului de acompaniere, pe principiul "temele gata facute odată întors acasă", prin integrarea elevilor handicapaţi, construirea de şcoli, informatizarea şi conectarea la internet.
- "Inovarea pentru pregătirea viitorului": dezvoltarea de poluri de competenţă în informatică şi sănătate, investiţii în cartierul La Défense pentru păstrarea diversităţii activităţilor care se desfăşoara aici, dezvoltarea reţelelor de comunicaţie de mare capacitate.
- consiliul general se implică în dezvoltarea transportului în comun: înfiinţarea de noi trasee, adaptarea orarelor de circulaţie cu nevoile cetăţenilor, amenajarea străzilor pentru autobuze, refacerea unor drumuri departamentale sau naţionale care traversează departamentul

Acestea sînt deci cele şase axe de priorităţi care vor fi realizate fără majorarea impozitelor, doar prin redistribuirea bugetului actual. Foarte frumos. Vast program!

La sfîrşitul scrisorii, să îmi sară ochii din cap, era semnat:
"Nicolas Sarkozy, ancien ministre d'état" (N.S., fost ministru de stat)

Foştii ministri au dreptul să utilizeze formularea de mai sus.
N.S. nu mai este ministru, dar a avut grijă să devină preşedinte al consiliului general al departamentului. În această calitate a trimis contribuabililor scrisoarea de mai sus, dar a ţinut să semneze ca ministru. Îmi sună a un fel de "bă, eu sînt ăla care făcea mult zgomot la guvern, cum fac zgomot la departament, să nu uitaţi să mă votaţi în 2007, la preşedinţie".
Zgomot sau nu, vedem mai încolo ce se va alege din axele lui de dezvoltare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu